
Anti-Bullying
Proiectul s-a desfăşurat ȋn perioada 23 aprilie2023 – 18 mai 2023, ȋn parteneriat cu Direcţia de Asistență Socială – Brașov, Inspectoratul Județean Brașov, Școala Generală Nr. 5 Brașov, Școala Americană Brasov
- - obiectiv: Educație
- - parteneri: Direcția de Asistență Socială – Brașov, Inspectoratul Județean Brașov, Școala Generală Nr. 5 Brașov, Școala Americană
Activitatăţile au avut ca scop prevenirea și reducerea violenței în școli, a fenomenului de bullying.
Clubul SI Brașov a ales să se implice în această activitate având în vedere faptul că statisticile naționale indică un nivel ridicat de agresiune, în 75% dintre școli raportând cel puțin un caz de agresiune. România este menționată în topul țărilor cu cel mai mare număr de cazuri de agresiune raportate în școli atât de fete, cât și de băieți, alături de Lituania, Letonia, Rusia, Turcia și Ucraina.
Având multe proiecte de educație și prevenire în școli, clubul nostru în colaborare cu Direcția de Asistență Socială (DAS), a inițiat o serie de întâlniri cu profesorii din mai multe școli din orașul nostru. A rezultat o cerere majoră din partea elevilor și profesorilor, pentru soluționarea problemelor cu care se confruntă cu privire la prezența mai multor tipuri de bullying în școli: bullying fizic, bullying verbal, social bullying, cyber bullying.
- Schițarea proiectului.
- Intalnire cu psihologi din cadrul Departamentului de asistență socială.
- Întâlnire cu directorii școlilor
- Întâlnire la DAS pentru a discuta și finaliza proiectul prin cercetări specifice și videoclipuri specifice subiectului abordat pentru fiecare vârstă, grupă în limba engleză și română.
- Realizarea pliantelor informative pe categorii de varsta, respectiv clasele II-IV, VI-VIII, IX-XI.
- Dezbaterea subiectului cu profesorii, directorii, consilierii educativi.
Specialiștii în psihologie au oferit elevilor chestionare la începutul activităților pentru a le testa cunoștințele despre bullying și la final sau au înmânat alte chestionare pentru a vedea impactul în urma prezentării proiectului.
Echipa de specialişti de la DAS va efectua un studiu asupra problemelor semnalate, propunând soluţii pentru rezolvarea acestora.
Chestionarele au fost concepute în limba română pentru Școala nr. 5 și în engleză pentru Școala americană. Activitățile au fost foarte interesante pentru elevii care au participat la activitate punând întrebări și având răspunsuri la unele întrebări puse de colegii lor.
Pentru a ajuta profesorii, am cumpărat cărți de sociologie „Implicațiile sociale ale bullying-ului” în încercarea de a identifica potențiale soluții.
Cu toate acestea, bullying-ul nu este un subiect discutat în mediul școlar. Doar 13% dintre copii cunosc termenul din lecțiile de leadership, principalele surse de informare despre acest fenomen constând în internet și televiziune.
Proiectul a avut un buget de aproximativ, 1.600 € și în cadrul proiectului au fost implicați 185 persoane: elevi și profesori.



